SmagLivet

Sødt som surt

*Hjemmelavet Bounty uden laktose

Skriv en kommentar

Den ene dag fik jeg sådan en lyst til “rød” Bounty.. I ved, Bounty med mørk chokolade, men da den er lavet på kondenseret mælk, er det desværre forbudt område 😦 Men det fik ikke lysten til at forsvinde så derfor begav jeg mig ud i køkkenet og kiggede lidt i skabene.. Og ja.. Hvorfor ikke bare lave sin egen, og så bare lave den på kokosmælk i stedet.. Så galt kan det vel ikke gå?! Og det gjorde det bestemt heller ikke.. Det var en kæmpe succes!!

Så jeg fik lavet min egen kondenserede kokosmælk, så jeg kunne lave min højt elskede Bounty. Den kan naturligvis også bruges i alle andre sammenhænge, hvor der skal bruges kondenseretmælk.

Til den kondenserede mælk brugte jeg:

En dåse kokosmælk (400 g) IKKE light
1,5 dl sukker

Kokosmælk og sukker koges ind under omrøring i ca 1 time til det tykner .
Der bliver ca 200 g når den er indkogt.

Denne mængde blandes med ca 70 g kokosmel og fordeles i 8 lige store barer, der efterfølgende stilles på køl i min. 30 min.

De overtrækkes med rigelige mængder god mørk chokolade (ca. 100 g)

Se det var da nemt og overskueligt 😉
Skriv et svar

