SmagLivet

Sødt som surt

*Bananpandekager

Skriv en kommentar

Jeg er født og opvokset på landet, med højt til himlen og marker så langt øjet rækker. At komme tilbage til disse fantatiske omgivelser giver en den største ro inden i, og en fornemmelse af samhøringhed.

Jaja, store ord fra morgenstunden, men jeg nyder virkelig at være hjemme på det flade 😉 Og i mors køkken bliver der også kreeret ting og sager for tiden. For tiden er jeg gået lidt død i min morgenmad. Men så kom jeg til at tænke på nogle pandekager jeg lavede inden fik allergi, og disse bliver så frejdigt fremstillet hver morgen for tiden. Nemt og lige til.. og en dejlig start på dagen, når havregrød og rundstykker bliver for trivielt.

Opskriften som jeg lavede den (Ca. 3 stk)

  • 1 moden banan
  • 1 dl. Havregryn
  • 1/2 dl. Ris mælk eller vand (Her kan du erstatte af alm. mælk, hvis du tåler dette.)
  • 1 tsk. Bagepulver
  • 1 tsk. vaniljepulver eller støt kanel

Bananen moses i en stål, hvori de restende ingredienser tilsættes ogrøres til en homogen masse. Denne steges på en varm pande, og vurla.. en dejlig morgenmad, der holder dig mæt. Jeg nyder altid mine med frisk frugt af den ene eller anden art.

Pandekagestak

Skriv et svar

