SmagLivet

Sødt som surt

*Kerne Cookies

Skriv en kommentar

Dagene begynder så småt at blive kortere, i hvert fald solskinstime mæssigt. Men jeg er heldigvis en af dem der elsker efterår, og alt hvad det har med sig af charme. Sommeren er dejlig, men efteråret er nu også helt specielt, ligesom foråret giver en lyset igen, efter en lang og mørk vinter. Hver ting til sin tid, og nu er det åbentbart blevet tid til efterår igen.

Efter en lang og lidt stille arbejdsdag i går, blev det igen tid til at eksperimenterer lidt i køkkenet.
Jeg er virkelig glad for cookies, en lille let kage, fyldt med alt det der er godt. Men for at finde på noget nyt, og variere chokoladestykker og ristede hasselnødder, blev det i går til en lille sund sag, fyldt med frø og kerner. God til at have med på farten.

foto kopi

Opskriften som jeg lavede den: (Ca. 18 stk.)

  • 50 g. Havregryn
  • 80 g. Græskarkerner
  • 50 g. Kokosmel
  • 40 g. Sesamfrø
  • 100 g. Hørfrø
  • 200 g. Sirup
  • 200 g. Nøddesmør (Her brugte jeg peanutbutter og Tahin, men der kan snildt varieres med alle former for nøddesmør.)
  • Lidt salt

Alle ingredienserne køres til en ensartet masse i en foodprossor, og stilles i køleskabet i ca. 30 min.
Herefter tages en god spiseskefuld dej, og trilles til en kugle, der derefter trykkes flad og ligges på bageplader med bagepapir.
Bages ved 180 grader i 10-15 min. heller lidt underbagte end for bagte, da de hurtigt får for meget.

foto

Håber i alle får en rigtig dejlig dag 🙂

 

Skriv et svar

