SmagLivet

Sødt som surt

*Bønne Brownie med After Eight

Skriv en kommentar

Jeg elsker pebermynte, og After Eight giver en bestemt smag i munden af barndom og hygge. Så i dag, kastede jeg mig ud i en anderledes version af en chokoladekage, hvor basen er lavet af bønner, hvilket ikke kan smages i det endelige resultat.

Bønne Browie

Opskriften som jeg lavede den:

  • 1 dåse brune eller sorte bønner
  • 3 spsk. Smags neutra olie
  • 3 æg
  • 50 g. Kakao
  • 2 tsk. Vaniljesukker
  • 90 g. Farin
  • 50 g. + 50 g. Hakket chokolade
  • 100 g. After Eight

I en foodprosessor kommes bønnerne og køres til en grød. Hertil tilsættes olie, kakao, vaniljesukker og farin, og køres godt sammen. 50 g. chokolade tilsættes og hertil de tre æg, nu må der ikke køres for længe, da æggene ikke må overpiskes. Halvdelen af dejen hældes i en kvadratisk bageform (20*20), der kommes After Eight på og så kommes resten af dejen over. Tilsidst drysses der 50 g. chokolade over kagen inden den bages ved 180 grader i ca 20 min.

Bønne Chokoladekage

Skriv et svar

