SmagLivet

Sødt som surt

* Hjemmelavet Ketchup

Skriv en kommentar

Nu er det offielt gået hen og blevet efterår og 1. september betyder i år også en stor ændring for mig. I morgen begynder jeg nemlig på mit nye arbejde i Transportministeriet. Et arbejde jeg håber vil byde på spændende udfordringer og dejlige nye ansigter, man skal lære at kende.

Men sådan en efterårs dag som i dag, har budt på afslapning for alle pengene, og har prøvet på  at nyde den sidste dag i ferien.

Men i skal ikke snydes for en lille lækker opskrift, denne gang på en grov men virkelig lækker hjemmelavet ketchup.

Ketchup

Opskriften som jeg lavede den:

  • ½ kg modne tomater
  • 1 æble
  • 1 løg
  • 1 fed hvidløg
  • 100 gram farin
  • 1,5 dl eddike
  • Frisk balsimicum efter smag
  • Evt. lidt Atamon

Vask og snit tomater, æbler og løg i små stykker, og kom dem i en gryde, heri tilsættes snittet hvisløg, balsamicum og eddiken. Dette koges i ca. 20 min. til æblestykkerne er møre. Herefter blendes hele herligheden til den er jævn, nu kommes det tilbage i gryden hvor der smages til med farin og massen kogens ind til den ønskede konsistensen er nået. Herefter tages den af varmen og der kan nu tilsættes Atamon hvis dette ønskes. Tilsidst hældes den på et skoldet glas og opbevares på køl, og så har du altid et lækkert tilbehør i køleskabet.

God dag til alle 🙂

Skriv et svar

