SmagLivet

Sødt som surt

*Musli

1 kommentar

En mandag startet med en svømmetur med den bedste Rie’pige, efterfulgt af en lang arbejdsdag i ministeriet, med en masse nye indtryk og arbejdsgange. Nu er aftensmaden indtaget og ovnen lige slukket.
Et lækkert tilbehør til din morgenmad kan dette siges at være. Masser af havregryn med et strejf af mørk karamelsmag, fra kokos palme sukkeret. Jeg er allerede fan og glæder mig til i morgentidlig, hvor dette skal nydes med iskold mandelmælk ❤

Opskriften som jeg lavede den:

  • 200 g. Havregryn (værd her opmærksom på evt. Gluten)
  • 35 g. Kokos palmesukker (dette kan evt. erstattes af brun farin)
  • 1 tsk. Kanel
  • Lidt salt
  • 1-2 spsk. Vanilje essens ( jeg brugte min egen hjemmelavede. Hvis den købes kan mængden variere. Brug en vaniljestang hvis du har det i stedet for.)
  • 50 g. FRI (smør hvis du tåler dette)
  • 50 g. Honning (brug en med en god smag, som du kan lide)

Havregryn, kokos palme sukker, kanel og salt blandes i en skål og stilles til side. FRI, Honning og vaniljeessens smeltes sammen i en gryde ved lav varme, og hældes over havregrynsblandingen og blandes godt.

Herefter bredes det ud på en bageplade og tørres ved 180 grader i 25-30 min.

Nydes med kold mælk, yoghurt eller bare som en lille snack 😉foto

One thought on “*Musli

  1. Kæreste Julie
    Hvor for du energien fra.
    Det ser godt nok lækkert ud.Håber det smagte lige så !!!
    Knuzz

Skriv et svar

