SmagLivet

Sødt som surt

*Udbenet farseret kylling

Skriv en kommentar

Da der kom besøg hjemme fra øen i mandags, blev der lavet den lækreste udbenet farseret kylling. Det lyder måske besværligt og som noget af en tidsrøver, men med en skarp kniv og lidt tålmodighed, er det slet ikke så indviklet. 🙂

Jeg udbenede min kylling og lavede en lækker kyllingefars som stuffing. I vinger og lår lader jeg benene side, for at kyllingen holder sin form. Når kyllingen laves på denne måde, kan man skære nogle fine skiver, der er klar til servering.

IMG_1347

Farsen som jeg lavede den:

  • 400 g. Kyllingefars
  • 1 spsk. Rismel
  • 1 Løg
  • 1-2 spsk. Olie
  • Salt
  • Peber
  • Muskatnød
  • Lidt vand

Rør kødet sejt med mel, olie og løg. Tilsæt evt. lidt vand for en lind konsistens og tilsæt krydderier.

Farsen fyldes i det hylrum der er skabt, og lukkes med kødnåle.

Kyllingen smøres med smør og krydres med salt og peber.

Steges i ovnen i 1 time og 15 min. eller til den er mør.

Skriv et svar

