SmagLivet

Sødt som surt

*Knækbrød med chiafrø

Skriv en kommentar

En lille snack, til enhver lejlighed.
Disse super tynde og sprøde knækbrød passer perfekt med et tyndt lag smør/FRI, marmelade eller hvad du ellers godt kan lide.
De er bagt med helt naturligt glutenfrie ingredienser og helt uden mælkeprodukter og æg.
De vil også være lækre som erstatning for de ellers velkendte brødcroutoner, brækket i små rustikke stykker og vendt i salaten lige inden servering.

Opskriften som jeg lavede den:

  • 1 dl. Chiafrø (Kan købes i større supermarkeder og helsekostforretninger)
  • 3,5 dl. Vand
  • 2 dl. Mandelmel (Jeg malede dette selv på min kaffemølle)
  • 1,5 dl. Groft boghvedemel
  • 4 spsk. HUSK (Loppefrøskaller)
  • 1/2 dl. Olie (Brug en smagsneutral f.eks. vindruekerne)
  • 1/2 dl. Hørfrø
  • 1/2 dl. Sesamfrø
  • 1 tsk. Salt

Chiafrø og vand blandes i en skål, og står og trækker i 3-5 min. Heri tilsættes de resterende ingredienser og blandes godt.

Dejen deles i to portioner og rulles tyndt ud imellem to stykker bagepapir, og ridses med en kniv i den størrelse du ønsker.

Tørres/bages i ovnen i 45-60 min ved 150 grader, indtil de er helt sprøde og lækre.

IMG_1371

 

 

Skriv et svar

