SmagLivet

Sødt som surt

*Drømmende æblekage

Skriv en kommentar

Jeg har en kæreste, der ikke kan lide æblekage, og en far der ikke ved noget bedre! Så derfor har jeg længe gået og spekuleret over, hvordan jeg kan forene noget, der kunne behage deres begges smage. Resultatet blev en bagt æblegrød med topping ala drømmekage. Masser af kokos giver kagen bid og den dejlige palmesukker, tilfører en helt fantastisk karamelagtig smag.

Opskriften som jeg lavede den:

  • ca. 3-4 dl. Æblegrød kogt med vanilje
  • 50 g. FRI (Eller smør)
  • 50 g. Palmesukker (Eller brunfarin)
  • 50 g. Kokosmel
  • 2 spsk. Mandelmælk (Eller anden form for mælk)
  • 1 spsk. Mandelmel (Jeg brugte den fra funktionalmad, eller anden form for mel.)

Fordel æblegrøden i 3 små ramakiner og lav derefter toppingen. Smelt FRI og palmesukker sammen, tilsæt kokosmel og mælk og rør massen homogen. Tilsidst tilsættes mandelmelet og massen fordeles på toppen af de tre skåle med æblegrød. De bages i 5-8 min. til toppingen har taget farve og æblegrøden er lun.

IMG_1384

En nem og lækker æblekage, for både kærester og fædre.

Skriv et svar

