SmagLivet

Sødt som surt

*Hjemmelavet melblanding

Skriv en kommentar

Mange af de melblandinger man kan købe i butikkerne, indeholder tit glutenfri hvedestivelse. Da jeg ikke tåler dette, har jeg valgt at prøve mig frem til min egen mix. På denne måde får du et produkt der er NGF (Naturligt Gluten Frit), og derfor velegner sig med sikkerhed til flere. Jeg har endnu ikke kastet mig ud i forsøg med denne blanding, men glæder mig til der bliver tid til dette. Nu er jeg forberedt i hvert fald 🙂

Blandingen som jeg lavede den:

  • 120 g. Rismel
  • 120 g. Majsmel
  • 120 g. Boghvedemel
  • 120 g. Hirsemel
  • 20 g. Johannesbrødkernemel

Bland det hele i en stor skål, rør det godt rundt og opbevar det i en lufttæt beholder.

Klar til bagelysten melder sig.

foto

Skriv et svar

