SmagLivet

Sødt som surt

*Bønne vafler

Skriv en kommentar

Jeg er begyndt på endnu en ny epoke i mit madunivers. Jeg skal den næste måned leve uden nogen form for sukker, frugt, gær, eddike osv. osv. Det bliver en svær måned, der måske skal udvides til 4 måneder, men nu tager vi en dag af gangen og nyder de små ting som jeg gerne må få. 😉 I den forbindelse blev der i går aftes lavet en lækker bønnevaffel, som blev toppet med blomkålspure og stegt bacon.  Den er helt naturlig gluten, laktose, gær og sukkerfri 😉 På trods af disse mangler, smager den faktisk forrygende, og vil snildt kunne bruges som dessert også. Den kan varieres i smag ved at bruge for skellige krydderier, friske som tørede. I mine kom der kardemomme i, af den grund at jeg ELSKER kardemomme. Men er overbevist om at diverse kryderurter, vanilje osv. vil smage fantastisk i også. Opskriften er yderst nem at gå til, og alt det kræver er en foodprosessor og naturligvis et vaffeljern.

Opskriften som jeg lavede den:

  • 75 g. Butterbeans (Jeg brugte dem fra dåse, men tørrede som du  udbløder og koger kan også fint bruges)
  • 1 æg
  • 1 tsk. HUSK
  • Lidt salt
  • Lidt Kardemomme eller anden krydderi
  • Tilsæt evt. lidt vand, hvis dejen er for tyk

Bønnerne køres til en pure i foodprosessoren, og heri tilsættes de restende ingredienser. Massen køres til den er homogen og ensartet. Varm dit vaffeljern op og kom nu dejen i. Bag den til den er lysebrun og lækker. Spis dem med lige netop det fyld du kan lide og tåle. Marmelade vil være ideelt, men da den både kan bruges som mad og dessert vaffel, kan tilbehøret varieres til det uendelige 🙂

foto

Skriv et svar

