SmagLivet

Sødt som surt

* Burg Schlitz Schlosshotel – anmeldelse

Skriv en kommentar

Med tonerne af klassisk musik, sidder jeg og kigger længselsfuldt ud af vinduet, på det smukke tyske landskab der bugter sig.  Juletræer står pyntet ved indgangen til det smukke gamle slot, og ind træder man i en hver piges drømme om eventyr, prinser og prinsesser. Man mødes af en receptionen, der kan få enhvers hjerte med hang til romantik til at smelte, ved synet af gamle smukke møbler, levende lys og julepynt.  Pænt bliver man budt velkommen med smil, varm te og lækkerrier.

Hotelindgang IMG_2707

IMG_7249

Jeg befinder mig i det Nordtyske, nærmere bestem Burg Schlizt Schlosshotel, hvor intet er overladt til tilfældighederne. Ved morgenbordet bliver man mødt af lækkerier, der bliver serveret ved bordet og en buffet der emmer af lutter gode sager. Der var bagt det lækreste brød specielt til mig, da jeg havde informeret om at jeg ikke spiser hvede og mælk.  Jeg har aldrig fået så velsmagen, og næsten som normalt brød, med en lækker sprød skorpe og en saftig krumme, jeg kunne have levet udelukkende af det!

Glutenfrit brød

IMG_6051

Men ikke nok med det, havde du så troet, at man kunne fremtrylle en 7-retters gourmet menu, helt uden mælk og hvedemel? Nej vel? Men intet er åbenbart umuligt.  En efter en, blev der fremtryllet retter, den ene mere velsmagende end den anden. Bedst af alt, var dog at jeg kunne få DESSERT, på lige fod med alle de andre. Det var så dejligt.

IMG_2689 IMG_2681 IMG_2670 IMG_2678 IMG_2684

Så hvis nogen skulle få lyst til at lave en udflugt til det tyske kun 1 times kørsel fra Rostock, er dette det ideelle sted at indkvartere sig, med en man holder af!

De varmeste anbefalinger herfra.

Skriv et svar

