SmagLivet

Sødt som surt

*Saltmandler

Skriv en kommentar

 

2014 er 6 dage gammel, og det er lig med, at der kun er 4 måneder til min fødselsdag. Ja, jeg ved godt at det er tidligt at begynde at tælle ned, men det har aldrig skadet at være i god tid, vel??

Jeg er typen der midt på formiddagen går hen og bliver sulten, og der plejer jeg at nyde et stykke frugt på arbejdet. Men som en lille variation til dette, har jeg i dag lavet saltmandler. Slet ikke noget dårligt bytte i ny og næ, hvis jeg selv skal sige det. Dejlig lille snack at have med på farten, et saltet lille bidrag til salaten eller pynt til dine kager osv.

Opskriften som jeg lavede den:

  • 2 dl. Vand
  • 4 spsk. Salt
  • 250 g. Mandler

Kom vandet i en gryde og saltet i når dette koger. Når salten er opløst kommes mandlerne i, og der slukkes for blusset. Mandler trækker nu i 30 min., imens varmes ovnen op til 175 grader. Når mandlerne har trukket, dryppes de af og bredes ud på en bageplade. Tørres i ovnen i 10-15 min., køles af og opbevares i en tætsluttende beholder.

Saltmandler

Skriv et svar

