SmagLivet

Sødt som surt

*Almond Joy Cookies

Skriv en kommentar

Jer der har været så heldige at have besøgt det store land “Over There” og have en forkærlighed for kokos og chokolade, ved hvad jeg snakker om når jeg nævner Almond Joy. For jer der ikke har stiftet bekendtskab med denne, kan jeg fortælle, at det er en chokoladebar med kokosfyld som en Bounty, men toppet med ristede mandler. En af de ting man skal prøve når man er derovre.

Jeg smagte den første gang omkring to år tilbage, og har savnet den lige siden. Jeg ELSKER kokos.. Kokos og chokolade i en skøn foreningen og så er jeg solgt. Den eneste udlempe ved Almond Joy er, at den er overtrykket med lys chokolade, så den desværre er et no go for mig nu. Men jeg har ikke tænkt mig at nøjes, så derfor blev der i dag sammensat denne opskrift på en Cookie fyldt med alt det bedste fra Almond Joy’en.

Almond Joy Cookies

Opskriften som jeg lavede den: (Giver ca. 10 stk.)

  • 100 g. Mel (Jeg brugte en blanding fra Schär, men brug hvad du godt kan lide og tåle.)
  • 1/2 tsk. Natron
  • Salt
  • 50 g. FRI (Brug smør hvis du kan tåle dette)
  • 40 g. Brun farin
  • 40 g. Sukker
  • Vaniljepulver (Efter smag)
  • 1/2 dl. Vand
  • 30 g. Ristede mandler
  • 20 g. Kokosmel
  • 40 g. Mørk chokolade (Hver opmærksom på allegener)

Almond Joy Cookies

Først skal du starte ud med riste mandlerne i ovnen ved 180 grader i 8-10 min., disse hakkes groft, når de er kølet let af.

Imens røres mel, natron og salt sammen i en lille skål og stilles til side. FRI/smør, brun farin, sukker og vaniljepulver piskes luftigt med en håndmikser. Hertil tilsætter de sammenrørte tørre ingredienser skiftevis med vandet. Ristede mandler, kokosmel og grofthakket chokolade vendes til sidst i dejen, som nu er klar til at sættes på plader beklædt med bagepapir. De bages i 8-10 min. til de er gyldne, og køles af på en rist.

Almond Joy Cookies

Skriv et svar

