SmagLivet

Sødt som surt

*P-tærter

Skriv en kommentar

Jeg kan huske fra min barndom, at P-tærter var noget af det slik, som kunne skille vandene hjemme hos os. Min far og søster har altid været helt vilde med dem, hvor jeg aldrig har været den helt store fan. Men det er med så meget andet, at man kan ændre holdning med alderen, og jeg vil sige, at jeg faktisk er gået hen og faldet lidt for de små “tærter”. Denne udgave er super nem at give sig i kast med, så længe man har en mikroovn, der kan bruges til andet end popcorn. 😉

P-tærter

Opskriften som jeg lavede den:

  • 10 stk. Store skumfiduser
  • 25 g. Saltet peanuts
  •  80-100 g. Mørk chokolade

Skumfiduserne smeltes i mokroovnen i 20 sekunder ad gangen, det er meget vigtigt at de kun smeltes og ikke ristes. Dette kan også gøres over vandbad, men tager noget længere tid. Imens tages et stykke bagepapir og drysses let med sigtet flormelis. Når skumfiduserne er poffet op og blevet bløde, er de klar til at blive fordelt ud på bagepapiret i et jævnt lag på ca. 1 cm. Det klistre en del, så pas på med ikke at få skumfidus alle steder. Herefter drysses der med peanuts. Når dette har stået i 15-20 min. og tørret, kan du med en saks, smut med lidt smagsneutralolie, klippe de former og størrelser du ønsker.

Dine små P-tærter skal dyppes i tempereret chokolade og stå til chokoladen er stiv.

P-tærter

Skriv et svar

