SmagLivet

Sødt som surt

*Rugbrødscrunch

Skriv en kommentar

På denne solbeskinnet februardag, er lungerne blevet fyldt med frisk luft. Er jeg den eneste der har savnet solen? Jeg har i hvert fald nydt solens stråler til fulde.

Efter jeg lavede rugbrødslagkagen i sidste uge, havde jeg et par skiver af det hvede-og mælkefrie rugbrød tilbage. For ikke at skulle smide dem ud, blev de skåret i små tern og forvandlet til en lækker og sprød rugbrødscrunch. Jeg har nydt den på min soyayoghurt, men den vil være perfekt som fyld i koldskålen til sommer (eller vinter for den sags skyld), eller som det sprøde element i salaten.

Rugbrødscrunch

Opskriften som jeg lavede den:

  • 150 g. rugbrød (Jeg brugte en hvede- og mælkefri variant købt hos Allergikost.dk)
  • 2 spsk. smagsneutral olie
  • 3 spsk. flydende honning¨
  • Lidt salt

Skær “rugbrødet” i små tern og kom det i en skål. Olie, honning og lidt salt røres sammen i en seperatskål skål. Honningblandingen hældes ud over rugbrødet og vendes rundt, så alt rugbrød er dækket. Bredes ud på en bageplade beklædt med bagepapir, og ristes i ovnen i 15-20 min. ved 180 grader. Vend crunchen ind imellem, så alle sider bliver sprøde.
Køles af på bagepapiret og opbevaret i en tætsluttet beholder.

Rugbrødscrunch

Skriv et svar

