SmagLivet

Sødt som surt

*Chokolade-Banan-Vaffel (Mælke-og Hvedefri)

Skriv en kommentar

Nordisk vaffeldag? Ja, hvorfor ikke fejre at vinteren er ovre og foråret er på vej?! Jeg er i hvert fald helt vildt med denne (nye) mærkedag.

For at fejre denne dag, har jeg kreeret en opskrift, der er dejlig mættende og ikke så syndefuld som de almindelige lavet på mel og mælk. Disse indeholder nemlig banan, æg og mandelmel som base, og så har jeg valgt at smage den til med mørk chokolade.

Brug dem f.eks. som dessert, lidt godt til kaffen eller lidt ekstra til morgenmaden.

Banan-Chokoade vafler

 

Opskriften som jeg lavede den: (1 vaffel)

  • 50 g. moden banan (uden skæld)
  • 25 g. mandelmel (Jeg malede blot mandler til mel i en kaffekværn)
  • 1 æg
  • 20 g. mørk chokolade
  • evt. lidt sukker

Smelt chokoladen over vandbad. Mos bananen med en gaffel i en skål og tilsæt ægget. Rør mandelmelet i og tilsæt til sidst den smeltede chokolade.

Bages i et varmt vaffeljern til den er gennembagt og nydes lun og lækker med valgfrit tilbehør.

Jeg ynder at nyde disse med sukker og  friske jordbær.

Banan-Chokoade vafler

Rigtig god Vaffeldag derude.

Skriv et svar

